Monday, December 24, 2012

Magazine Open Kitchen Italy - Dec 2012


Assalamualaikum dan salam sayang buat semua teman-teman dan pengunjung setia Dapur CT. Pada ketika entri ini dipaparkan, CT sebenarnya masih lagi berada di kampung halaman. Hari ini adalah hari ketiga dan hari terakhir CT berada di kampung. Cadangnya dalam tengahari atau sebelum menjelang petang, CT akan bertolak balik ke KL. Walaupun cuma sekejap sangat, 3 hari 2 malam berada di kampung halaman, tapi sekurang-kurangnya dapatlah juga melepaskan rindu pada kampung dan keluarga yang dirindui.

Berbalik pada entri yang CT kongsikan hari ini, kali ini tentang 2 resepi CT yang dipaparkan dalam majalah Open Kitchen Magazine Italy, keluaran bulan December 2012. Ketika Nicoletta Palmas iaitu salah seorang editor majalah tersebut menulis kepada CT untuk meminta resepi untuk keluaran bulan Disember ini yang juga merupakan versi sempena krismas, beliau mencadangkan tentang resepi yang berasaskan sayur-sayuran yang dimasukkan kedalam masakan tanpa kelihatan ketara bahan sayur-sayuran tersebut tetapi dalam masa yang sama menarik perhatian anak-anak kecil untuk menikmatinya. Tujuannya adalah supaya anak-anak yang tidak menggemari sayur yang menikmati juadah tersebut akan mendapat menu sihat. Pening juga kepala CT memikirkan juadah bagaimana lah yang sesuai agaknya. Setelah berfikir dan menimbang kira, akhirnya CT menghasilkan 2 resepi iaitu muffin dan biskut yang berkisar kepada konsep yang diminta.

Pada yang berminat untuk membaca majalah ni, bolehlah klik link ini. Dan jika nak tahu yang mana satu resepi CT, bolehlah mencarinya di halaman 72-73 dan 106-107 ye. Okeylah CT mohon berundur diri dulu, kita berjumpa lagi setelah CT sampai di KL semula nanti ye. Salam sayang dari CT.. daaaaaa....

    


14 comments:

  1. Replies
    1. mạp. Người này mặc áo xanh, sau lưng đeo một thanh đại kiếm, giờ phút này hắn ánh mắt ngưng lại, lẩm bẩm nói:

      - Phong thái hiện tại của người này so với kiếm hồn của ta cũng có chút tương tự.

      Thạch Tiêu hừ lạnh một tiếng, thân mình vẫn không hề động, giống như là đã cắm rễ xuống đất. Hắn vươn tay phải, nhanh chóng điểm vào hư không, năm ngón tay điểm liên tiếp, hình thành một hình nón, hướng về phía trước đâm ra.

      Ngay lúc ngón tay điểm vào hư không, một tia yêu lực từ trong cơ thể hắn tràn ra, hóa thành một tia màu đen theo ngón tay bay ra, dung nhập vào bên trong hình nón kia.
      dong tam mu lậu cho thuê phòng trọ cho thuê phòng trọ nhac san cuc manh tư vấn pháp luật qua điện thoại công ty luật hà nội số điện thoại tư vấn luật dịch vụ thành lập doanh nghiệp
      Ngay lúc nam tử cao lớn gào thét lao đến, tay phải Thạch Tiêu điểm về phía trước, hình nón trên ngón tay hắn thế như chẻ tre, trực tiếp phá tan đám sương tiên lực trước người nam tử kia, giống như là một con rồng cuồng nộ đâm thẳng vào giữa lông mày của nam tử to lớn bên trong đám sương!

      - Tốc độ của Thạch Tiêu quá nhanh!

      Nam tử to lớn rít gào một tiếng, cuộc tấn công dũng mãnh giờ phút này đã hoàn toàn tiêu tan dưới một hình nón kia. Hắn sắc mặt khẽ biến, thân mình cực kỳ nhẹ nhàng lập tức lui ra phía sau.

      Delete
  2. bestnya.... seronok tengk resepi kak ct.. makin hari makin cantik...hehe. Gambare...moga success lagi

    ReplyDelete
  3. tahniah kak ct

    bestnya dpt masuk magazine, tina tumpang bangga je hehe

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum CT,
    moga terus maju dalam bidang yang disukai ramai ini.....

    ReplyDelete
  5. Tahniaaahhhh CT cayang....teruskan melangkah....akak tumpang bangga....cantik Delightful Cookies CT tu....terpikat hakaakkk...muaahhh!

    ReplyDelete
  6. Wahh..Tahniah Kak CT..Sat gi nak cari mana satu hasil resepi akak ya.. :)

    ReplyDelete
  7. salam kak ct..tahniah..main hebat ya..semoga terus suksess..dan meletop dgn resepi2 yg diolah...nnti skodeng link tu...daa

    ReplyDelete
  8. Tahniah kak CT. Semoga Allah SWT memberkati segala usaha murnimu. Amin.

    ReplyDelete
  9. huiyo masuk international mag eh..tahniah!kagum sy.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...