Tuesday, March 25, 2014

Siri Blogger Masakan - Nusantara Series


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua teman-teman dan pengunjung setia Dapur CT yang tersayang. Alhamdulillah, seperti yang CT khabarkan pada minggu lepas, akhirnya selesai sudah upacara pelancaran 3 buku resepi CT yang diterbitkan oleh pihak MPH di Putrajaya International Convention Centre pada hari Ahad, 23 Mac 2014 yang lepas.

Sebaik saja selesai upacara pelancaran tersebut dan sebaik selesai acara menandatangani autograf, terasa seperti beban yang sangat berat terangkat terus dari bahu CT hehehe. Terasa lega yang teramat sangat. Walaupun peluang yang diberi oleh pihak MPH kepada CT dengan menganjurkan majlis pelancaran rasmi seperti ini sesuatu yang CT memang sangat-sangat hargai, tetapi dalam masa yang sama juga ianya turut menghantui CT terlebih-lebih lagi di hari-hari yang terakhir sebelumnya, sampai CT susah nak tidur malam.

Walaupun CT sudah sepaya-upaya untuk mengawal perasaan gemuruh, tetapi perasaan itu tetap datang juga. Namun demikian, Alhamdulillah sebab CT tak pitam atas pentas tu semasa sesi soal-jawab bersama pengacara dan tetamu yang hadir hehehe. Terus-terang memang CT terasa tidak fokus dan ada ketikanya rasa blank sekejap. Itu yang kadang-kadang soalan yang ditanya CT tak jawab dengan tepat dan sepenuhnya. Pada yang bertanya tu CT minta maaf banyak-banyak ye. Maklumlah CT ni terlalu banyak kekurangannya. Tapi jika ada yang bertanya tu terbaca entri ini dan merasakan soalan mereka tidak terjawab sepenuhnya, bolehlah ajukan soalan tu lagi di sini dan insyaAllah CT akan menjawabnya.

Berbalik pada 3 buku resepi CT tu iaitu LAUK PAUK Nusantara, KUIH-MUIH Nusantara dan PEMANIS MULUT Nusantara, pada yang berminat untuk mendapatkannya bolehlah dapatkannya di kedai-kedai buku MPH dan juga kedai-kedai buku utama yang berdekatan ye. Menurut pihak MPH lagi, buku ini akan turut diedarkan di Singapura dan Brunei, jadi pada teman-teman yang berada di kedua-dua negara tersebut diharap bersabar menunggu pengedarannya di sana jika berminat untuk mendapatkan buku CT tu ye.

Sebelum CT mengundur diri, CT ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima-kasih kepada pihak MPH yang telah memberi kepercayaan kepada CT dengan menerbitkan buku resepi ini, terutamanya kepada Miss Lillian Ng dan En. Md Hisamudin yang telah terlibat secara langsung dalam urusan penerbitan buku ini dari mula hinggalah akhir. Tidak lupa juga ucapan penghargaan CT kepada teman-teman rapat yang tidak henti-henti memberikan sokongan moral, dan juga kepada keluarga CT yang tersayang, yang merupakan sumber inspirasi utama kepada CT dalam menjayakan semua ini. Dan sudah pastinya juga, ucapan jutaan terima-kasih kepada geng-geng masak CT dan geng Dapur CT yang turut menyumbangkan idea samada secara langsung atau secara tidak langsung dalam CT mencuba sesuatu resipi, dan juga teman-teman lainnya yang rajin singgah di Dapur maya CT ini yang tidak henti-henti memberikan komen-komen yang membina untuk CT terus meningkatkan keupayaan CT dan memberikan peransang untuk CT terus berdiri di aliran Food Blogging ini seadanya. CT berdoa semoga CT terus di beri kekuatan untuk terus berkongsi kepada semua dan berjaya menyiapkan satu lagi projek bersama pihak MPH yang kini masih lagi dalam peringkat permulaan. Akhir kata, salam manis buat semua dan sampai kita berjumpa lagi. InsyaAllah.






47 comments:

  1. Tahniah Che Ct cayang, moga terus suksess, tumpang bangga kerana che ct blogger terbaik setanding dengan chef-chef masakan. Moga terus berjaya..salam cayang..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin... Alhamdulillah...Kak wan, ct panjatkan rasa terima kasih diatas sokongan selama ini, moga Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik untuk ct semoga dapat memberikan yang terbaik buat semua pengunjung setia Dapur CT. Terima kasih kak wan :-)

      Delete
  2. tengok gamba kuih tu rasa lapar pulak..huhuhu..mesti sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dicuba jika berminat segala resipi yang dikongsikan di Blog Dapur CT, terima kasih meninggalkan komen yang membina.

      Delete
  3. tahniah kak Ct..buku yg ditunggu2 slama ni..muncul jua..nti dh ade kt pasaran QH akan beli utk koleksi..semoga akak akan terus sukses lg dimasa akan dtg..

    ReplyDelete
  4. Tahniah buat CCD...semoga terus maju jaya,,..lagi sekali kita jumpa tolong sain buku yee hihi..dulu jumpa x de benda nk hulur.. :D

    ReplyDelete
  5. selamat kak CT semoga terus berjaya dan selalu sukses...

    ReplyDelete
  6. Tahniaaaaahh Che CT cayang..... !!!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum CT tahniah semoga terus suksess dalam buidang yang diceburi....

    ReplyDelete
  8. tahniah..tahniah ct cayaangg..am so proud of u!! lebiuuuuu..muuuahhhs!!

    ReplyDelete
  9. Tahniahh kak ct delima...ehemm...kena bentang kapet merah lah kan macam ni kalau dtg Sedenak...

    ReplyDelete
  10. Tahniah kak CT....Moga teruskan aktiviti berbloging dan terus maju ke hedapan...

    ReplyDelete
  11. Tahniah akak....semoga membawa manfaat dunia akhirat. ....ummmm kat indonesia adakah ?

    ReplyDelete
  12. tahniah..nak cari la buku ni kat MPH..

    Resepi yg menyelerakan! Mohon share ye resepi ni ye admin..

    Jemput ke blog saya :
    http://norzuryati.blogspot.com

    ~perkongsian tentang kisah hidup, rumahtangga, anak2 yg comel, tips kesihatan, tips kecantikan dan lain2 :)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah Syukur dan tahniah buat CT ..

    ReplyDelete
  14. selamat kak CT semoga terus berjaya dan selalu sukses...

    perlengkapan bayi | makanan sehat

    ReplyDelete
  15. Tahniahh kak ct delima...ehemm...kena bentang kapet merah lah kan macam ni kalau dtg Sedenak...


    roaming

    ReplyDelete
  16. Tahniah kak, tapi tengok blog saye kejaplah kak di resep kue kering and aneka resep kue... Saye dari Indonesia kak, salam kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Aulia Resti.

      Mau iklankan blog didalam page saya ?
      Ada 75K likers dari Malaysia, Singapura, Indonesia, Brunei.

      https://www.facebook.com/Mudahnya-Memasak-di-Dapur-255235721267173/?ref=settings

      Boleh rujuk pinpost untuk cara iklan.

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete


  19. توفر الشركة لعملاؤها الكرام الكثير من خيارات و برامج عمليات تنظيف المنازل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    وخبرتنا العملية و استطلاعنا الدائم لسوق خدمات تنظيف الشقق يؤكد لكم عملاؤنا الكرام انكم حتما ستجدون ما يناسب
    احتياجاتكم ضمن شرائحنا المختلفة والمتعددة المصممة خصيصا لتلبى مختلف احتياجاتكم فى اعمال تنظيف المنازل بالجبيل
    تنظيف المنازل بالقطيف انتشر بكثرة بين الناس لضمان الحصول على افضل اسعار تنظيف الشقق ذلك لأن شركات التنظيف لديها من
    العمالة ما يكفي لأنجاز المهام فى اقل مدة زمنية، ايضاَ كل شركة تنظيف من المفروض ان يتوفر بها ماكينات تنظيف مخصصة فى
    تنظيف الفلل و تنظيف القصور ونظافة المنازل وكل ماكينة تنظيف تقوم بمهام معينة يصعب على ربة المنزل القيام بها بمفردها
    مثل تنظيف القماش و لهذا يفضل إسناد المهمة إلي افضل شركة تنظيف منازل بالقطيف شركة تاج الافضل دائما 0551844053
    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تنظيف شقق بالجبيل
    شركة تنظيف فلل بالجبيل


    شركة تنظيف مجالس بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالقطيف
    شركة تنظيف مجالس بالقطيف
    شركة تنظيف سجاد بالقطيف
    شركة تنظيف شقق بالقطيف

    ReplyDelete
  20. Saya AHMAD MORY, saya di sini untuk membolehkan semua warganegara Indonesia dan warganegara Malaysia mengetahui tempat yang betul dan dinamik untuk mendapatkan pinjaman dengan cepat dari segi pemberian pinjaman dan dalam mata wang yang berlainan, FIRM PINJAMAN CHERYL MARTINS. Saya benar-benar memerlukan pinjaman kerana perniagaan saya berleluasa dan saya merasa sukar untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat bank / kewangan lain kerana skor kredit saya. Saya terdesak untuk mencuba hampir setiap peluang untuk membuat wang di Internet dan saya mencari CHERY MARTINS dan perkhidmatannya adalah semangat udara segar dalam hidup saya. Akhirnya saya mendapati pemberi pinjaman sebenar dan perkhidmatan yang saya boleh percaya dan saya harus mengatakan bahawa CHERYL MARTINS LOAN FIRM tidak mengecewakan saya! Perkhidmatan yang diberikan kepada saya adalah sangat nyata dan Legit satu, akhirnya, masa depan kelihatan cerah untuk saya dan perniagaan saya, saya memohon pinjaman ($ 200,000.00) dan saya menerima dana saya dalam akaun bank saya dalam masa 24 jam dan pinjaman hanya menarik yuran insurans dan pemindahan sahaja dan selepas bayaran saya untuk pinjaman saya, saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya dan ibu Muslim yang setia sejati tidak menggagalkan saya selepas pembayaran saya. Saya memerlukan pinjaman untuk menghubungi CHERYL MARTINS untuk apa-apa jenis pinjaman yang anda perlukan hari ini, dengan kadar faedah 1% yang rendah dan program pembayaran yang lebih baik, sila hubungi CHERYL MARTINS (CMLF) melalui e-mel (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM) atau anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya (ahmadrapa79@gmail.com) cheryl martins bersedia untuk menyelesaikan sebarang masalah kewangan yang mungkin anda hadapi sekarang

    ReplyDelete
  21. Halo semua di laman web ini amat gembira kerana saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya membuat bayaran untuk biaya pinjaman saya yuran insurans dan pemindahan sebelum saya mendapat jumlah pinjaman saya sebesar Rp 170.000.000 juta ke dalam detail akun saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah antara peminjam pinjaman sebenar dan ORIGINAL, anda juga boleh menghubungi Anthony Yuliana Lender jika anda memerlukan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC))
    whatsapp sahaja +14377000827 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
    e-mel saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

    ReplyDelete
  22. Berita baik
    Nama saya LILOW YETTY, warganegara Indonesia, dari selatan jakarta. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberikan nasihat yang kritikal kepada semua warga Indonesia yang mencari pinjaman untuk berhati-hati kerana internet penuh dengan penipu, Beberapa peminjam ada di sini untuk menipu orang dan merobek wang mereka yang susah payah tetapi Ibu yuliana adalah berbeza
    Beberapa bulan lalu, saya benar-benar memerlukan pinjaman tetapi bank tidak boleh menawarkan saya, kerana mereka memerlukan cagaran sebenar, yang saya tidak dapat memberikan. Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dalam talian dan saya menipu kira-kira 19 juta, cuba membayar yuran tidak berkesudahan yang saya tidak tahu adalah semua kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang yang tidak bersalah yang memerlukan bantuan. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada seorang pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai bernama Ibu yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia seorang pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka memberi saya jumlah pinjaman sebanyak Rp 700,000,000 juta dalam masa kurang dari 48 jam pemprosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya dalam akaun bank saya selepas saya membayar insurans dan bayaran pemindahan saya, apabila saya memeriksa baki akaun bank saya, saya mengetahui jumlah yang saya memohon telah dikreditkan ke akaun bank saya

    Saya memutuskan untuk mengingatkan dan berkongsi kesaksian saya mengenai Ibu yuliana supaya orang Melayu dan Indonesia dapat mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Ibu yuliana melalui e-mel: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
    nombor nombor telefon +1 4377000827
    BBM INVITE (E37F9BCC)

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Puan Hendra mungkin yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya tentang Ibu yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Ibu yuliana Anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya seorang pemilik perniagaan wanita bangsawan di bandar saya, Semoga Allah terus memberkati Ibu yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete
  23. Suami saya dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi keterangan mengenai perbuatan baik "RIKA ANDERSON LOAN COMPANY", pemberi pinjaman yang diperbadankan di "USA" yang menawarkan pinjaman antarabangsa dalam beberapa minit ke semua negara Eropah, Afrika dan Asia. nama saya Sharifah Isfahann dan saya mengambil masa untuk memberi keterangan. Mereka menawarkan kami pinjaman sebanyak $ 45,000 pada 2% dan dalam masa 24 jam. Saya melihat kesaksian dalam talian mengenai syarikat pinjaman. Saya menghubungi dan memproses pinjaman dan pinjaman saya dipindahkan ke akaun Ambank saya di sini di Malaysia. Suami saya dan saya mempunyai hutang yang besar dengan penghutang dan bank dan kami sedang mencari pinjaman daripada pemberi pinjaman yang berlainan tetapi semua datang kepada penipuan, sebaliknya mereka membawa kami kepada lebih banyak hutang dan akhirnya meninggalkan kami untuk memecahkan sehingga saya bertemu dengan syarikat Ibu Rika dan mereka menawarkan pinjaman walaupun pada mulanya saya rasa ia akan berakhir seperti syarikat lain tetapi saya salah. Sekarang kita akhirnya menyelesaikan hutang kita dan memulakan perniagaan baru dengan baki wang dari pinjaman. Saya amat menasihati semua orang di internet yang sedang mencari pinjaman asing untuk menghubungi syarikat pinjaman Rika anderson di e-mel rikaandersonloancompany@gmail.com atau W / A +19147057484. Sila ingat untuk berkongsi kesaksian anda. Anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai sharifahisfahann54@gmail.com.

    SYARIKAT PINJAMAN RIKA ANDERSON
    E-mel Syarikat: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Rika Anderson Whatsapp: +19147057484
    Penguji: Sharifah Isfahann
    Negara: Malaysia
    Akaun Ambank: 0912012006337
    Penguji +60133301368
    sharifahisfahann54@gmail.com

    ReplyDelete
  24. Jabatan Permohonan ..... abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com
    Lembaga Pengarah melalui WhatsApp ...... +44-116-326-4282
    lihat alamat mel untuk maklumat @ abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com

    BERITA BAIK! BERITA BAIK!! BERITA BAIK!!!
    Saya Khadija Ibrahim dari Tawau Malaysia .. Kebanyakan mereka yang mengatakan peminjam adalah salah, saya menjadi mangsa penipuan internet sejak 2018. Saya fikir kehidupan saya telah berakhir. Saya membaca mengenai kertas berita mengenai firma pinjaman bereputasi yang membantu ramai orang di seluruh dunia termasuk rakyat dari Malaysia (ABDULAALEE BARAKAH LOAN FIRM), dan saya mengambil kepercayaan dan memohon pinjaman sebanyak RM 370,000 selepas mengisi borang dan semua proses yang telah berjaya dilakukan, mereka memberi saya pinjaman sebanyak RM 370,000 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 1.5% dan juga tanpa cagaran sepanjang hayat saya dan kredit saya telah siap, dalam masa 2 jam ke dalam akaun MAYBANK saya tanpa sebarang masalah . Jika anda ingin pinjaman sebenar, hubungi syarikat pinjaman yang bereputasi 100% dan paling cepat dalam perjanjian dan penghantaran.
    hubungi .... abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com
    Maklumat lanjut ... khadiibrahim19@gmail.com

    ReplyDelete
  25. BERITA YANG BAIK !!!

    Nama saya Budiwati Permata, saya ingin menggunakan media ini untuk berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar perjanjian palsu, dokumen, dan orang akan menganggur, saya sarankan anda semua perlu berhati-hati

    beberapa bulan yang lalu, saya tegang secara kewangan dan sangat memerlukan pinjaman untuk mendapatkan perniagaan saya, saya tertipu oleh pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan kawan saya, yang meminjamkan saya pinjaman tidak bercagar 800 juta dalam masa kurang daripada 20 jam atau tekanan dan faedah bunga hanya 2%

    Saya terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati saya telah menghantar terus akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.

    Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, supaya orang dapat mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi ibu yang baik melalui e-mel: christabelloancompany@gmail.com

    dan dengan rahmat Tuhan dia tidak akan pernah mengecewakan anda mendapatkan pinjaman jika anda memegang perintahnya.

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: permatabudiwati@gmail.com
    dan kawan saya Dian Pelangi yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya tentang Puan. Christabel, dia juga mendapat pinjaman baru daripada Puan. Christabel, anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel: (lianmeylady@gmail.com) sekarang,

    semua yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran bulanan saya yang saya hantar terus ke akaun ibu Christabel. Anda masih boleh menghubungi ibu yang baik What's App Number +15614916019

    sila menjadi bijak Allah dan boleh membimbing kita semua

    ReplyDelete
  26. BERITA BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipuan dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman kira-kira Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan kira-kira 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya Mengenai terhempas kerana hutang.

    Memandangkan pencarian saya untuk syarikat pinjaman peribadi yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

    Tuhan menjadi kemuliaan, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman sedemikian, memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia adalah jenaka, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan menipu yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah 1% tanpa cagaran.

    Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan daripada membuat perniagaan saya melompat di udara dan dibubarkan dan kini perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya Dia tidak tahu mengenai syarikat fesyen.

    Jadi saya nasihat semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara-negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau lain untuk sila hubungi
    ibu christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan bercakap tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua Saya akan cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

    Satu perkataan kepada orang bijak sudah cukup


    Terima kasih sekali lagi kerana membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Data peribadi
    Nama: Queen Jamillah
    negara: Indonesia/Malaysia
    Telefon: +62 856-9328-4991
    WhatsApp: +62 856-9328-4991
    https://twitter.com/queen_jamillah
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
    Alamat: Nusa Lembongan/Kota Kinabalu
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberi kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700juta/Rm200.000 dari Pinjaman Syarikat Iskandar Lestari dan beberapa orang yang saya duga kerana saya online penipu level dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan curang pemberi pinjaman. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum kerana setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar/Rm790.000 setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak mempunyai tantangan dengan Bank Indonesia kerana Cik Iskandar dan pengurusan Tim dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  28. lihat laman web @ abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com
    Lembaga Pengarah ...... + 44-116-326-4282

    Saya aisha binahmed tinggal di Klang Malaysia. Saya seorang janda dengan tiga orang anak, saya ingin memberi kesaksian kepada kerja Tuhan yang baik dalam hidup saya untuk rakyat saya yang mencari pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Anda perlu berhati-hati kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di blog ini. Saya telah jatuh ke 4 peminjam tahun ini hanya 2019, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang dari hutang saya sendiri, sebelum saya dibebaskan dari penjara dan seorang kawan saya yang menjelaskan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada syarikat pinjaman yang boleh dipercayai, sebuah syarikat pinjaman abdulaaleebarakah yang membantu saya pinjaman RM 480,000 pada kadar faedah 1% yang rendah dalam 1 jam yang saya gunakan tanpa tekanan atau tekanan. Jika anda memerlukan pinjaman, anda boleh menghubungi firma pinjaman melalui e-mel: (abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com) Jika anda memerlukan bantuan dalam proses pinjaman, anda boleh menghubungi saya melalui e-mel; (aishabinahmed7@gmail.com)
    Sapukan sekarang ... (abdulaaleebarakah.loanfirm@gmail.com)
    Whataap @ + 44-116-326-4282

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Data pribadi
    negara: Indonesia
    Nama: Ratu Jamillah
    Alamat:Nusa Lembongan
    Telepon:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    https://twitter.com/queen_jamillah
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam 700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan 2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  30. WhatsApp ....................... +447456405237
    Twitter ........................ pinjaman aasimahaadila
    situs web ................... https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site/
    BERITA BAIK, BERITA BAIK
    nama saya adalah muthia dari Jawa Barat. Saya ingin memulai dengan berterima kasih kepada Allah SWT atas bantuan yang saya dapatkan dari pelayannya AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM. yang memberi saya pinjaman 850 juta pada tingkat bunga pinjaman sangat 1%. Saya ingin memberi tahu Anda bahwa semua pemberi pinjaman di sini palsu. Saya telah ditipu lebih dari 120 jt, harap sangat berhati-hati. Saya ingin juga Anda ini menengah untuk menunjukkan kepada Anda bagaimana tahu pemberi pinjaman pinjaman palsu.
    BAGAIMANA CARA MENGETAHUI KREDIT KREDIT PALSU
    (1) Pemberi pinjaman palsu tidak memiliki situs web.
    (2) Pemberi pinjaman palsu tidak memiliki sertifikat inkoporasi / sertifikat bisnis
    (3) Pemberi pinjaman palsu tidak memiliki dominasi bank
    (4) Pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat kantor fisik di google map
    (5) Pemberi pinjaman palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya transfer
    (6) Pemberi pinjaman palsu tidak peduli dengan penghasilan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapatkan pinjaman

    Tolong, saya juga menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa pemberi pinjaman berikut ini palsu, tolong jangan hubungi mereka.
    A) wilson_Gyna8loankredit@gmail.com
    B) donalanny20lenders@yahoo.id
    C) miminedi@krediuniongmail.com
    Terima kasih sudah membaca,
    Email saya adalah..muthiafadlika2020@gmail.com
    Lamar Sekarang: (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    periksa situs web: https: //www.aasimahaadilaahmed.loanfirm.site/

    daftar sekarang dan dapatkan pinjaman Anda hari ini.

    ReplyDelete
  31. Halo semuanya, nama saya Sarah Adia dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk berterima kasih kepada ALLAH yang telah mewujudkan impian saya, saya telah mencari pinjaman selama 2 tahun terakhir sekarang sampai teman saya yang namanya LILOW BELUM memperkenalkan saya kepada Anthony Yuliana Lenders pemberi pinjaman yang andal, di mana saya akhirnya mendapat pinjaman sebesar Rp350 juta, saya hanya melakukan pembayaran untuk asuransi pinjaman saya dan biaya transfer sebelum Anthony Yuliana Lenders mentransfer pinjaman sebesar Rp350 juta ke dalam akun saya, saya akan suka untuk menggunakan kesempatan ini untuk menasihati mereka yang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena 70% dari pemberi pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata. jika Anda tertarik dengan pinjaman, saya ingin memberi nasihat bahwa Anda harus menghubungi pemberi pinjaman yang andal melalui email (anthony.yulianalenders@gmail.com) atau melalui
    BBM INVITE (E37F9BCC) atau via
      whatsapp +1 (323) 4026088, email saya untuk informasi lebih lanjut
    (sarahadia234@gmail.com)

    ReplyDelete
  32. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  33. Hai semua orang, saya Anthony Newman, saya tinggal di Amerika Syarikat. Saya telah berkahwin pada masa ini dengan seorang anak perempuan dan saya terkena situasi kewangan dan saya perlu membiayai semula dan membayar bil perubatan anak perempuan saya. Saya cuba mencari pinjaman dari pelbagai firma pinjaman baik swasta dan korporat tetapi tidak pernah berjaya, dan kebanyakan bank menolak kredit saya. Tetapi seperti yang Allah akan memilikinya, saya diperkenalkan kepada pemberi pinjaman pinjaman peribadi oleh seorang kawan dan saya mendapat jumlah pinjaman sebanyak 300,000USD dan hari ini pemilik perniagaan dan anak perempuan saya melakukannya dengan baik pada masa ini. Sayang, jika anda perlu menghubungi mana-mana firma dengan merujuk kepada mendapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 1% dan pelan dan jadual pembayaran yang lebih baik, sila hubungi Banesto dia tidak tahu bahawa saya melakukan ini tetapi saya sangat gembira sekarang dan saya memutuskan untuk biarkan orang tahu lebih banyak tentang dia, dia menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan syarikat dan juga saya mahu Tuhan memberkati dia lebih banyak. Anda boleh menghubungi syarikatnya melalui e-mel ini (banestoloanf@gmail.com), Whatsapp +1 (801) 6831434

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...