Tuesday, March 25, 2014

Siri Blogger Masakan - Nusantara Series


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua teman-teman dan pengunjung setia Dapur CT yang tersayang. Alhamdulillah, seperti yang CT khabarkan pada minggu lepas, akhirnya selesai sudah upacara pelancaran 3 buku resepi CT yang diterbitkan oleh pihak MPH di Putrajaya International Convention Centre pada hari Ahad, 23 Mac 2014 yang lepas.

Sebaik saja selesai upacara pelancaran tersebut dan sebaik selesai acara menandatangani autograf, terasa seperti beban yang sangat berat terangkat terus dari bahu CT hehehe. Terasa lega yang teramat sangat. Walaupun peluang yang diberi oleh pihak MPH kepada CT dengan menganjurkan majlis pelancaran rasmi seperti ini sesuatu yang CT memang sangat-sangat hargai, tetapi dalam masa yang sama juga ianya turut menghantui CT terlebih-lebih lagi di hari-hari yang terakhir sebelumnya, sampai CT susah nak tidur malam.

Walaupun CT sudah sepaya-upaya untuk mengawal perasaan gemuruh, tetapi perasaan itu tetap datang juga. Namun demikian, Alhamdulillah sebab CT tak pitam atas pentas tu semasa sesi soal-jawab bersama pengacara dan tetamu yang hadir hehehe. Terus-terang memang CT terasa tidak fokus dan ada ketikanya rasa blank sekejap. Itu yang kadang-kadang soalan yang ditanya CT tak jawab dengan tepat dan sepenuhnya. Pada yang bertanya tu CT minta maaf banyak-banyak ye. Maklumlah CT ni terlalu banyak kekurangannya. Tapi jika ada yang bertanya tu terbaca entri ini dan merasakan soalan mereka tidak terjawab sepenuhnya, bolehlah ajukan soalan tu lagi di sini dan insyaAllah CT akan menjawabnya.

Berbalik pada 3 buku resepi CT tu iaitu LAUK PAUK Nusantara, KUIH-MUIH Nusantara dan PEMANIS MULUT Nusantara, pada yang berminat untuk mendapatkannya bolehlah dapatkannya di kedai-kedai buku MPH dan juga kedai-kedai buku utama yang berdekatan ye. Menurut pihak MPH lagi, buku ini akan turut diedarkan di Singapura dan Brunei, jadi pada teman-teman yang berada di kedua-dua negara tersebut diharap bersabar menunggu pengedarannya di sana jika berminat untuk mendapatkan buku CT tu ye.

Sebelum CT mengundur diri, CT ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima-kasih kepada pihak MPH yang telah memberi kepercayaan kepada CT dengan menerbitkan buku resepi ini, terutamanya kepada Miss Lillian Ng dan En. Md Hisamudin yang telah terlibat secara langsung dalam urusan penerbitan buku ini dari mula hinggalah akhir. Tidak lupa juga ucapan penghargaan CT kepada teman-teman rapat yang tidak henti-henti memberikan sokongan moral, dan juga kepada keluarga CT yang tersayang, yang merupakan sumber inspirasi utama kepada CT dalam menjayakan semua ini. Dan sudah pastinya juga, ucapan jutaan terima-kasih kepada geng-geng masak CT dan geng Dapur CT yang turut menyumbangkan idea samada secara langsung atau secara tidak langsung dalam CT mencuba sesuatu resipi, dan juga teman-teman lainnya yang rajin singgah di Dapur maya CT ini yang tidak henti-henti memberikan komen-komen yang membina untuk CT terus meningkatkan keupayaan CT dan memberikan peransang untuk CT terus berdiri di aliran Food Blogging ini seadanya. CT berdoa semoga CT terus di beri kekuatan untuk terus berkongsi kepada semua dan berjaya menyiapkan satu lagi projek bersama pihak MPH yang kini masih lagi dalam peringkat permulaan. Akhir kata, salam manis buat semua dan sampai kita berjumpa lagi. InsyaAllah.






36 comments:

  1. Tahniah Che Ct cayang, moga terus suksess, tumpang bangga kerana che ct blogger terbaik setanding dengan chef-chef masakan. Moga terus berjaya..salam cayang..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin... Alhamdulillah...Kak wan, ct panjatkan rasa terima kasih diatas sokongan selama ini, moga Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik untuk ct semoga dapat memberikan yang terbaik buat semua pengunjung setia Dapur CT. Terima kasih kak wan :-)

      Delete
  2. tengok gamba kuih tu rasa lapar pulak..huhuhu..mesti sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dicuba jika berminat segala resipi yang dikongsikan di Blog Dapur CT, terima kasih meninggalkan komen yang membina.

      Delete
  3. tahniah kak Ct..buku yg ditunggu2 slama ni..muncul jua..nti dh ade kt pasaran QH akan beli utk koleksi..semoga akak akan terus sukses lg dimasa akan dtg..

    ReplyDelete
  4. Tahniah buat CCD...semoga terus maju jaya,,..lagi sekali kita jumpa tolong sain buku yee hihi..dulu jumpa x de benda nk hulur.. :D

    ReplyDelete
  5. selamat kak CT semoga terus berjaya dan selalu sukses...

    ReplyDelete
  6. Tahniaaaaahh Che CT cayang..... !!!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum CT tahniah semoga terus suksess dalam buidang yang diceburi....

    ReplyDelete
  8. tahniah..tahniah ct cayaangg..am so proud of u!! lebiuuuuu..muuuahhhs!!

    ReplyDelete
  9. Tahniahh kak ct delima...ehemm...kena bentang kapet merah lah kan macam ni kalau dtg Sedenak...

    ReplyDelete
  10. Tahniah kak CT....Moga teruskan aktiviti berbloging dan terus maju ke hedapan...

    ReplyDelete
  11. Tahniah akak....semoga membawa manfaat dunia akhirat. ....ummmm kat indonesia adakah ?

    ReplyDelete
  12. tahniah..nak cari la buku ni kat MPH..

    Resepi yg menyelerakan! Mohon share ye resepi ni ye admin..

    Jemput ke blog saya :
    http://norzuryati.blogspot.com

    ~perkongsian tentang kisah hidup, rumahtangga, anak2 yg comel, tips kesihatan, tips kecantikan dan lain2 :)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah Syukur dan tahniah buat CT ..

    ReplyDelete
  14. selamat kak CT semoga terus berjaya dan selalu sukses...

    perlengkapan bayi | makanan sehat

    ReplyDelete
  15. Tahniahh kak ct delima...ehemm...kena bentang kapet merah lah kan macam ni kalau dtg Sedenak...


    roaming

    ReplyDelete
  16. Tahniah kak, tapi tengok blog saye kejaplah kak di resep kue kering and aneka resep kue... Saye dari Indonesia kak, salam kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Aulia Resti.

      Mau iklankan blog didalam page saya ?
      Ada 75K likers dari Malaysia, Singapura, Indonesia, Brunei.

      https://www.facebook.com/Mudahnya-Memasak-di-Dapur-255235721267173/?ref=settings

      Boleh rujuk pinpost untuk cara iklan.

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Adakah anda memerlukan pinjaman kredit kewangan yang mendesak?
    * Pemindahan Sangat cepat dan serta-merta ke akaun bank anda
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang
    akaun bank
    * Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) Panjang
    * Syarat-syarat pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan
    *. Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang daripada 24 jam
    pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang mereka perlukan
    dari awak.

    Hubungi syarikat ini sah dan berlesen, yang diberi kuasa
    untuk memberi bantuan kewangan kepada orang
    Maklumat dan permohonan pinjaman lebih bentuk

    emel: cashfirmarena@gmail.com


    Selamat sejahtera
    Sir Joel Williams
    FIRM TUNAI PINJAMAN SYARIKAT
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Tel: +601111850392
    Email: cashfirmarena@gmail.com
    Webisite: cashfirmarena.wordpress.com

    ReplyDelete


  19. توفر الشركة لعملاؤها الكرام الكثير من خيارات و برامج عمليات تنظيف المنازل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    وخبرتنا العملية و استطلاعنا الدائم لسوق خدمات تنظيف الشقق يؤكد لكم عملاؤنا الكرام انكم حتما ستجدون ما يناسب
    احتياجاتكم ضمن شرائحنا المختلفة والمتعددة المصممة خصيصا لتلبى مختلف احتياجاتكم فى اعمال تنظيف المنازل بالجبيل
    تنظيف المنازل بالقطيف انتشر بكثرة بين الناس لضمان الحصول على افضل اسعار تنظيف الشقق ذلك لأن شركات التنظيف لديها من
    العمالة ما يكفي لأنجاز المهام فى اقل مدة زمنية، ايضاَ كل شركة تنظيف من المفروض ان يتوفر بها ماكينات تنظيف مخصصة فى
    تنظيف الفلل و تنظيف القصور ونظافة المنازل وكل ماكينة تنظيف تقوم بمهام معينة يصعب على ربة المنزل القيام بها بمفردها
    مثل تنظيف القماش و لهذا يفضل إسناد المهمة إلي افضل شركة تنظيف منازل بالقطيف شركة تاج الافضل دائما 0551844053
    شركة تنظيف بالجبيل
    شركة تنظيف سجاد بالجبيل
    شركة تنظيف شقق بالجبيل
    شركة تنظيف فلل بالجبيل


    شركة تنظيف مجالس بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالقطيف
    شركة تنظيف مجالس بالقطيف
    شركة تنظيف سجاد بالقطيف
    شركة تنظيف شقق بالقطيف

    ReplyDelete
  20. Saya AHMAD MORY, saya di sini untuk membolehkan semua warganegara Indonesia dan warganegara Malaysia mengetahui tempat yang betul dan dinamik untuk mendapatkan pinjaman dengan cepat dari segi pemberian pinjaman dan dalam mata wang yang berlainan, FIRM PINJAMAN CHERYL MARTINS. Saya benar-benar memerlukan pinjaman kerana perniagaan saya berleluasa dan saya merasa sukar untuk mendapatkan pinjaman dari syarikat bank / kewangan lain kerana skor kredit saya. Saya terdesak untuk mencuba hampir setiap peluang untuk membuat wang di Internet dan saya mencari CHERY MARTINS dan perkhidmatannya adalah semangat udara segar dalam hidup saya. Akhirnya saya mendapati pemberi pinjaman sebenar dan perkhidmatan yang saya boleh percaya dan saya harus mengatakan bahawa CHERYL MARTINS LOAN FIRM tidak mengecewakan saya! Perkhidmatan yang diberikan kepada saya adalah sangat nyata dan Legit satu, akhirnya, masa depan kelihatan cerah untuk saya dan perniagaan saya, saya memohon pinjaman ($ 200,000.00) dan saya menerima dana saya dalam akaun bank saya dalam masa 24 jam dan pinjaman hanya menarik yuran insurans dan pemindahan sahaja dan selepas bayaran saya untuk pinjaman saya, saya menerima pinjaman saya di dalam akaun bank saya dan ibu Muslim yang setia sejati tidak menggagalkan saya selepas pembayaran saya. Saya memerlukan pinjaman untuk menghubungi CHERYL MARTINS untuk apa-apa jenis pinjaman yang anda perlukan hari ini, dengan kadar faedah 1% yang rendah dan program pembayaran yang lebih baik, sila hubungi CHERYL MARTINS (CMLF) melalui e-mel (CHERIL.MARTINSLOANFIRM@GMAIL.COM) atau anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya (ahmadrapa79@gmail.com) cheryl martins bersedia untuk menyelesaikan sebarang masalah kewangan yang mungkin anda hadapi sekarang

    ReplyDelete
  21. Halo semua di laman web ini amat gembira kerana saya akhirnya mendapat pinjaman, semua pujian kepada ALLAH saya mendapat pinjaman Rp 170.000.000 juta dari Anthony Yuliana semoga ALLAH terus memberkati mereka, saya hanya membuat bayaran untuk biaya pinjaman saya yuran insurans dan pemindahan sebelum saya mendapat jumlah pinjaman saya sebesar Rp 170.000.000 juta ke dalam detail akun saya (BCA) 0272262754, bagi mereka yang mencari pinjaman harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu hanya sedikit yang nyata dan Anthony Yuliana adalah antara peminjam pinjaman sebenar dan ORIGINAL, anda juga boleh menghubungi Anthony Yuliana Lender jika anda memerlukan pinjaman, BBM INVITE ((E37F9BCC))
    whatsapp sahaja +14377000827 email (anthony.yulianalenders@gmail.com)
    e-mel saya sendiri (ennywaper771@gmail.com)

    ReplyDelete
  22. Berita baik
    Nama saya LILOW YETTY, warganegara Indonesia, dari selatan jakarta. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memberikan nasihat yang kritikal kepada semua warga Indonesia yang mencari pinjaman untuk berhati-hati kerana internet penuh dengan penipu, Beberapa peminjam ada di sini untuk menipu orang dan merobek wang mereka yang susah payah tetapi Ibu yuliana adalah berbeza
    Beberapa bulan lalu, saya benar-benar memerlukan pinjaman tetapi bank tidak boleh menawarkan saya, kerana mereka memerlukan cagaran sebenar, yang saya tidak dapat memberikan. Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dalam talian dan saya menipu kira-kira 19 juta, cuba membayar yuran tidak berkesudahan yang saya tidak tahu adalah semua kebohongan dan bagaimana mereka menipu orang yang tidak bersalah yang memerlukan bantuan. Saya hampir mati, sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada seorang pemberi pinjaman yang sangat boleh dipercayai bernama Ibu yuliana, pemilik ANTHONY YULIANA LENDERS, Dia seorang pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan mereka memberi saya jumlah pinjaman sebanyak Rp 700,000,000 juta dalam masa kurang dari 48 jam pemprosesan dengan tingkat bunga 1% dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya dalam akaun bank saya selepas saya membayar insurans dan bayaran pemindahan saya, apabila saya memeriksa baki akaun bank saya, saya mengetahui jumlah yang saya memohon telah dikreditkan ke akaun bank saya

    Saya memutuskan untuk mengingatkan dan berkongsi kesaksian saya mengenai Ibu yuliana supaya orang Melayu dan Indonesia dapat mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Ibu yuliana melalui e-mel: (anthony.yulianalenders@gmail.com)
    nombor nombor telefon +1 4377000827
    BBM INVITE (E37F9BCC)

    Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lilowyetty21@gmail.com) dan Puan Hendra mungkin yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya tentang Ibu yuliana, Dia juga menerima pinjaman dari Ibu yuliana Anda juga boleh menghubungi beliau melalui e-mel: (hendramay77 @ gmail.com) Sekarang saya seorang pemilik perniagaan wanita bangsawan di bandar saya, Semoga Allah terus memberkati Ibu yuliana untuk pekerjaan yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...