Tuesday, March 25, 2014

Siri Blogger Masakan - Nusantara Series


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua teman-teman dan pengunjung setia Dapur CT yang tersayang. Alhamdulillah, seperti yang CT khabarkan pada minggu lepas, akhirnya selesai sudah upacara pelancaran 3 buku resepi CT yang diterbitkan oleh pihak MPH di Putrajaya International Convention Centre pada hari Ahad, 23 Mac 2014 yang lepas.

Sebaik saja selesai upacara pelancaran tersebut dan sebaik selesai acara menandatangani autograf, terasa seperti beban yang sangat berat terangkat terus dari bahu CT hehehe. Terasa lega yang teramat sangat. Walaupun peluang yang diberi oleh pihak MPH kepada CT dengan menganjurkan majlis pelancaran rasmi seperti ini sesuatu yang CT memang sangat-sangat hargai, tetapi dalam masa yang sama juga ianya turut menghantui CT terlebih-lebih lagi di hari-hari yang terakhir sebelumnya, sampai CT susah nak tidur malam.

Walaupun CT sudah sepaya-upaya untuk mengawal perasaan gemuruh, tetapi perasaan itu tetap datang juga. Namun demikian, Alhamdulillah sebab CT tak pitam atas pentas tu semasa sesi soal-jawab bersama pengacara dan tetamu yang hadir hehehe. Terus-terang memang CT terasa tidak fokus dan ada ketikanya rasa blank sekejap. Itu yang kadang-kadang soalan yang ditanya CT tak jawab dengan tepat dan sepenuhnya. Pada yang bertanya tu CT minta maaf banyak-banyak ye. Maklumlah CT ni terlalu banyak kekurangannya. Tapi jika ada yang bertanya tu terbaca entri ini dan merasakan soalan mereka tidak terjawab sepenuhnya, bolehlah ajukan soalan tu lagi di sini dan insyaAllah CT akan menjawabnya.

Berbalik pada 3 buku resepi CT tu iaitu LAUK PAUK Nusantara, KUIH-MUIH Nusantara dan PEMANIS MULUT Nusantara, pada yang berminat untuk mendapatkannya bolehlah dapatkannya di kedai-kedai buku MPH dan juga kedai-kedai buku utama yang berdekatan ye. Menurut pihak MPH lagi, buku ini akan turut diedarkan di Singapura dan Brunei, jadi pada teman-teman yang berada di kedua-dua negara tersebut diharap bersabar menunggu pengedarannya di sana jika berminat untuk mendapatkan buku CT tu ye.

Sebelum CT mengundur diri, CT ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima-kasih kepada pihak MPH yang telah memberi kepercayaan kepada CT dengan menerbitkan buku resepi ini, terutamanya kepada Miss Lillian Ng dan En. Md Hisamudin yang telah terlibat secara langsung dalam urusan penerbitan buku ini dari mula hinggalah akhir. Tidak lupa juga ucapan penghargaan CT kepada teman-teman rapat yang tidak henti-henti memberikan sokongan moral, dan juga kepada keluarga CT yang tersayang, yang merupakan sumber inspirasi utama kepada CT dalam menjayakan semua ini. Dan sudah pastinya juga, ucapan jutaan terima-kasih kepada geng-geng masak CT dan geng Dapur CT yang turut menyumbangkan idea samada secara langsung atau secara tidak langsung dalam CT mencuba sesuatu resipi, dan juga teman-teman lainnya yang rajin singgah di Dapur maya CT ini yang tidak henti-henti memberikan komen-komen yang membina untuk CT terus meningkatkan keupayaan CT dan memberikan peransang untuk CT terus berdiri di aliran Food Blogging ini seadanya. CT berdoa semoga CT terus di beri kekuatan untuk terus berkongsi kepada semua dan berjaya menyiapkan satu lagi projek bersama pihak MPH yang kini masih lagi dalam peringkat permulaan. Akhir kata, salam manis buat semua dan sampai kita berjumpa lagi. InsyaAllah.






24 comments:

  1. Tahniah Che Ct cayang, moga terus suksess, tumpang bangga kerana che ct blogger terbaik setanding dengan chef-chef masakan. Moga terus berjaya..salam cayang..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin... Alhamdulillah...Kak wan, ct panjatkan rasa terima kasih diatas sokongan selama ini, moga Allah sentiasa memberi kesihatan yang baik untuk ct semoga dapat memberikan yang terbaik buat semua pengunjung setia Dapur CT. Terima kasih kak wan :-)

      Delete
  2. tengok gamba kuih tu rasa lapar pulak..huhuhu..mesti sedap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dicuba jika berminat segala resipi yang dikongsikan di Blog Dapur CT, terima kasih meninggalkan komen yang membina.

      Delete
  3. tahniah kak Ct..buku yg ditunggu2 slama ni..muncul jua..nti dh ade kt pasaran QH akan beli utk koleksi..semoga akak akan terus sukses lg dimasa akan dtg..

    ReplyDelete
  4. Tahniah buat CCD...semoga terus maju jaya,,..lagi sekali kita jumpa tolong sain buku yee hihi..dulu jumpa x de benda nk hulur.. :D

    ReplyDelete
  5. selamat kak CT semoga terus berjaya dan selalu sukses...

    ReplyDelete
  6. Tahniaaaaahh Che CT cayang..... !!!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum CT tahniah semoga terus suksess dalam buidang yang diceburi....

    ReplyDelete
  8. tahniah..tahniah ct cayaangg..am so proud of u!! lebiuuuuu..muuuahhhs!!

    ReplyDelete
  9. Tahniahh kak ct delima...ehemm...kena bentang kapet merah lah kan macam ni kalau dtg Sedenak...

    ReplyDelete
  10. Tahniah kak CT....Moga teruskan aktiviti berbloging dan terus maju ke hedapan...

    ReplyDelete
  11. Tahniah akak....semoga membawa manfaat dunia akhirat. ....ummmm kat indonesia adakah ?

    ReplyDelete
  12. tahniah..nak cari la buku ni kat MPH..

    Resepi yg menyelerakan! Mohon share ye resepi ni ye admin..

    Jemput ke blog saya :
    http://norzuryati.blogspot.com

    ~perkongsian tentang kisah hidup, rumahtangga, anak2 yg comel, tips kesihatan, tips kecantikan dan lain2 :)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah Syukur dan tahniah buat CT ..

    ReplyDelete
  14. selamat kak CT semoga terus berjaya dan selalu sukses...

    perlengkapan bayi | makanan sehat

    ReplyDelete
  15. Tahniahh kak ct delima...ehemm...kena bentang kapet merah lah kan macam ni kalau dtg Sedenak...


    roaming

    ReplyDelete
  16. Tahniah kak, tapi tengok blog saye kejaplah kak di resep kue kering and aneka resep kue... Saye dari Indonesia kak, salam kenal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Aulia Resti.

      Mau iklankan blog didalam page saya ?
      Ada 75K likers dari Malaysia, Singapura, Indonesia, Brunei.

      https://www.facebook.com/Mudahnya-Memasak-di-Dapur-255235721267173/?ref=settings

      Boleh rujuk pinpost untuk cara iklan.

      Delete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...