Tuesday, January 27, 2009

Mengidam Nasi Minyak



Inilah percubaan pertama isteri tersayang kita memasak nasi minyak. Hari Sabtu lepas masa kita berbelanja barang dapur kita suh isteri kita beli Beras Basmathi. Dia tanya kita, "ai bang.. kita biasa beli beras jati jer.. apa hal tetiba nak beli beras basmathi plak ni?"... kita jawab.. "Alah yang, apa kata nanti kita cuba-cuba buat nasi minyak atau nasi baryani sendiri"... hehehe.. baik punya jawapan. Siap cakap 'Kita cuba-cuba buat lagi'... padahal yang kena membuatnya nanti Cik CT.. bukannya kita.. hehehe..



Yang sebenarnya kita tergoda tengok menu nasi minyak di blog Cik Mat Gebu. Tu yang rasa terpanggil nak suruh isteri kita buat dan ingin sangat nak rasa air tangan isteri kita sendiri membuatnya utk kita. Masa isteri kita masak tadi.. mak oi.. aroma baunyer menerjah hingga kedepan.. meronta-ronta perut kita menahan rasa. Dan sebagai pelengkap nasi tu, cik CT kita masak ayam masak merah dan daging masak kicap sebagai memenuhi permintaan kita. Alahai.. Thank You Darling. Sedapnyaaaaa.. kalah nasi minyak yg biasa kita makan kat kedai tu.

P/S - Kalau macam ni lah sedapnya, blog ni nak jadi blog masakan@makanan pun kita tak kisah.. hehe. Dan cam biasalah yer. klik kat tulisan bold tu kalau nak resepi.

Nukilan:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...